پیام شهردارسرایان به مناسبت روز جهانی وهفته زمین پاک

بسم الله الرحمن الرحيم                                 

 

 

خداوند کسی است که زمین را برای شما جایگاه امن و آرامش قرار داد و آسمان را همچون سقفی ، و شما را صورتگری کرد و صورتتان را نیکو آفرید. ( سوره غافر ، آیه 64 )

 

»پاسداشت زمین و حفاظت از محیط زیست از شاخص‌های اصلی انسان‌ها و جوامع توسعه ‌یافته در مسیر دستیابی به توسعه پایدار است.

 

خداوند مهربان، زمین را به ‌عنوان ودیعه و میراث مشترک در اختیار بشریت قرار داده است تا با استقرار بر روی آن،‌ بتواند از مواهب طبیعی و سرشار آن بهره جسته و با رسیدن به آرامش، ثبات و امنیت در زندگی صلح‌آمیز با طبیعت و محیط زیست خود به سر برد.

با این حال، ناآگاهی و غفلت بزرگ‌ترین مانع بر سر راه بهره‌مندی صحیح از منابع طبیعی موجود در این کره خاکی شده و عده‌ای از انسان‌ها با ناسپاسی و جسارت، زمین را زباله‌دان فرض کرده و با رها کردن مواد و اجسام زائد و زباله‌های تولیدی، محیط زیست خود را آلوده می‌کنند.

 

لذا بر ماست تا با ایجاد و توسعه آگاهی‌ها و ترویج فرهنگ سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن، حس مسئولیت‌پذیری عمومی شهروندان در قبال طبیعت و محیط زیست را برانگیخته و با عزم عمومی در تعهدات خود در برابر زمین تجدید نظر کنیم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی و هفته زمین پاک، مراتب سپاس و تشکر خود را از مسئولان و متولیان امر و مردم خوب و فهیم سرایان در صیانت از محیط زیست دیارمان ابراز داشته و برای شهر زیبای سرایان آسمانی آبی و زمینی پاک آرزو می‌نمایم.

 

رضا مطلبی پور- شهردارسرایان